Категории
 
 
 
 
 
Гаранция, Политика за рекламации и Политика за разглеждане на рекламации

5. Гаранция, условия за подаване на рекламации и процедура за подаване на рекламации

5.1. Разпоредбите на тази клауза не се прилагат за купувач, който не е потребител, или за лице, което купува стоки за целите на стопанската дейност, а не за целите на личното потребление на физически лица; отговорността за недостатъци на стоките в този случай се урежда от разпоредбите на §422 и сл. Търговския кодекс. Продавачът разглежда жалби на потребители в съответствие със законодателството на Словашката република, по-специално Закон № 250/2007 Сб.

5.2. За всички стоки, закупени по гражданското право, гаранционният срок в съответствие със законодателството на Словашката република обикновено е 24 месеца, освен ако законодателството на Словашката република не предвижда по-кратък срок за определени видове стоки. Гаранционният срок започва да тече от датата на получаване на стоките от купувача. Продавачът носи отговорност пред купувача-потребител за дефекти на стоките в съответствие с членове 623 и 623 от Гражданския кодекс.

5.3. Продължителността на гаранционния срок се основава на законодателството на Словашката република. Ако на продадената стока, на нейната опаковка или на приложените към нея инструкции е посочен срок на употреба, гаранционният срок не изтича преди изтичането на този срок.

5.4. Гаранцията не покрива дефекти и повреди, причинени от: във връзка с нормално износване, действия на Купувача или на трето лице след като Купувачът е приел стоката, непрофесионално, небрежно боравене, прекомерно натоварване, механични повреди или износване, използване на стоката в противоречие с инструкциите или предназначението ѝ или неспазване на правилата за употреба, поддръжка или съхранение, природни бедствия, непрофесионален или неправилен монтаж или инсталация или съхранение, в резултат на неизвършване на редовна поддръжка и сервизни прегледи (ако те са определени съгласно ръководството за употреба).

5.5 Гаранцията на Купувача се прекратява също така, ако пломбата е отстранена от Стоките или ако Стоките са подправени.

5.6 Ако Купувачът желае да предяви рекламация или да се откаже от договора, той/тя трябва да подготви копие от доказателството за покупка (фактура, която служи и като гаранционна карта). Да попълни формуляра за рекламация или формуляра за отказ от договора и да го приложи заедно с доказателството за покупка към опакованите стоки. Следващите инструкции ще ви помогнат да действате:

1. Изберете дали искате да се откажете от договора или да предявите рекламация за стоките.
2. Ако пратката ви е под 50 кг, попълнете всички необходими данни и куриер ще дойде да вземе пратката, след като приключите с регистрацията на случая. Ако пратката ви е над 50 кг, при създаването на случай изберете опцията "Ще организирам сам доставката" и след като регистрирате случая, се свържете с нашия отдел за клиентска поддръжка, за да обсъдите следващите стъпки.
3. След като попълните необходимите данни, натиснете бутона Създаване на случай.
4. След като случаят бъде създаден, ще бъде генериран доклад, който ще пристигне в имейл пощенската ви кутия с допълнителни инструкции.

Ако имате някакви въпроси или се нуждаете от допълнителна помощ, моля, не се колебайте да се свържете с нас.
Ние сме тук за вас и с удоволствие ще ви помогнем.

 

 

5.7 Купувачът трябва да приложи към рекламираната стока четливо копие на документа за покупка (фактура, която служи като гаранционна карта) и известие за рекламация с описание на дефекта. Протокол за рекламация, който ще получите по електронна поща, след като бъде регистриран. Стоките трябва да бъдат доставени в чист вид и с аксесоарите, доставени заедно със стоките.

5.8 Не е възможно да се оцени и уреди рекламация без представяне на стоките или без доказателство, че стоките са закупени от Продавача и че са в рамките на гаранционния срок.

5.9 Продавачът разглежда рекламации на потребители в съответствие със законодателството на Словашката република, по-специално Закон № 250/2007 Сб. с измененията, Гражданския кодекс на Словашката република и приложимото законодателство. Ако става въпрос за дефект, който може да бъде отстранен, купувачът има право да го отстрани безплатно, своевременно и по подходящ начин. Продавачът е длъжен да отстрани дефекта без неоправдано забавяне. Вместо да отстрани дефекта, Купувачът може да поиска замяна на стоката или, ако дефектът се отнася само до част от стоката, замяна на частта, ако това не води до несъразмерни разходи за Продавача в сравнение с цената на стоката или сериозността на дефекта. Продавачът винаги може да замени дефектната стока с нова, вместо да отстрани дефекта, ако това не причинява сериозни неудобства на Купувача. Ако е налице дефект, който не може да бъде отстранен и който пречи на вещта да се използва правилно като вещ без дефект, Купувачът има право да поиска замяна на вещта или да се откаже от договора. Същите права важат за Купувача, ако дефектите могат да бъдат отстранени, но ако Купувачът не може да използва правилно вещта поради повторната поява на дефекта след ремонта или поради по-голям брой дефекти. Ако са налице други неотстраними дефекти, Купувачът има право на разумна отстъпка от цената на стоката.

5.10. Продавачът е длъжен да уведоми Купувача за начина на разглеждане на рекламацията незабавно, в по-сложни случаи в срок от 3 дни от началото на процедурата по рекламация, в обосновани случаи, особено ако се изисква комплексна техническа оценка на състоянието на стоката, не по-късно от 30 дни от датата на започване на процедурата по рекламация. След като определи начина на разглеждане на рекламацията, Продавачът или определено от него лице разглеждат рекламацията незабавно; в обосновани случаи рекламацията може да бъде разгледана и по-късно. Разглеждането на рекламацията обаче не може да отнеме повече от 30 дни от датата на подаване на рекламацията. След изтичането на срока за разглеждане на рекламацията потребителят има право да се откаже от договора или да поиска замяна на стоките с нови. След приключване на процедурата по рекламация, както и по искане на Продавача, Купувачът е длъжен да приеме от Продавача рекламираната стока в срок от 15 дни, ако рекламацията е била уредена чрез поправка, отстъпка, замяна на стоката (нова стока) или отхвърляне на рекламацията. Рекламацията и предложенията на потребителите могат да бъдат адресирани до адреса на седалището на Продавача. След приключване на процедурата по рекламация, както и въз основа на покана от страна на Продавача, Купувачът е длъжен в срок от 15 дни да приеме от Продавача рекламираната стока, ако рекламацията е била уредена чрез ремонт, отстъпка, замяна на стока (нова стока) или отхвърляне на рекламацията. Потребителските рекламации и предложения могат да бъдат адресирани до адреса на управление на Продавача.

5.11. Ако Купувачът не влезе във владение на стоките дори в рамките на 30 дни след уреждане на рекламацията или в рамките на 30 дни от датата на повторната доставка на стоките на Купувача или не влезе във владение на стоките в същия срок след изпращане на уведомление от Продавача на посочения от Купувача адрес за контакт след приключване на процедурата по рекламация, Продавачът има право, в съответствие със закона, да поиска от Купувача заплащане на 0,50 евро за всеки ден съхранение.

 

5.12 Ако Потребителят е предявил рекламация за Продукта в рамките на първите 12 месеца от закупуването му, Продавачът може да уреди рекламацията само като я отхвърли въз основа на професионална оценка; независимо от резултата от професионалната оценка, от Потребителя не може да се изисква да заплати разходите за професионалната оценка или други разходи, свързани с професионалната оценка.

5.13 Ако потребителят е предявил рекламация за продукт след 12 месеца от датата на покупката и продавачът е отхвърлил рекламацията, лицето, което е удовлетворило рекламацията, трябва да посочи в документа за уреждане на рекламацията на кого потребителят може да изпрати продукта за експертна оценка. Ако продуктът е изпратен на посоченото лице за експертна оценка, разходите за експертната оценка, както и всички други разходи, разумно направени във връзка с нея, се поемат от продавача, независимо от резултата от експертната оценка. Ако потребителят установи отговорността на продавача за дефекта чрез професионалната оценка, потребителят може да предяви претенцията си отново; гаранционният срок не изтича, докато се извършва професионалната оценка. Продавачът трябва да възстанови на потребителя в срок от 14 дни от датата на повторното предявяване на претенцията всички разходи, направени за професионалната оценка, както и всички свързани с нея разумно направени разходи. Повторно предявената претенция не може да бъде отхвърлена.