Категории
 
 
 
 
 

Общи условия на PROTECHSHOP.BG онлайн магазин

Условия за ползване на онлайн магазина

Член I.
Уводни разпоредби


Параграф 1
Pro-Tech Shop, ООД,
Lieskovská cesta 2279
962 21 Lieskovec

OIB: 52566269
ЕИК: 2121065980
ДДС Но: SK2121065980
регистриран в Търговския регистър на Окръжен съд ВВ, Section: Sro, Insert: 37088/S.


Надзорен орган:
Словашка търговска инспекция (SOI)
Инспекторат на SOI за област Банска Бистрица
Dolná 179/46, 974 01 Банска Бистрица
Отдел "Надзор и право"
тел.: 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73, факс № 048/412 46 93
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Pro-Tech Shop, ООД, чрез трета страна, управлява уеб портал/уеб магазин за пазаруване на адрес www.protechshop.bg (наричан по-долу също "Портал за пазаруване"). Чрез този портал третото лице (наричано по-долу "Купувач") може да разглежда стоките в портала за пазаруване. В същото време, при спазване на условията, посочени в настоящите Общи условия (наричани по-долу "ОУ"), и при приемане на предложението за поръчка/договор за покупка от страна на Продавача, това лице има възможност да закупи избраните от него стоки в качеството си на Купувач.

Параграф 2
Адресът на електронната поща на Продавача е info@protechshop.bg.
Работно време: редовни работни дни от понеделник до петък от 08.30 до 17.00 ч.
Тези данни могат да бъдат променяни или актуализирани по всяко време на www.protechshop.bg

Параграф 3
Настоящите ОУ уреждат правните отношения между Pro-Tech Shop, ООД. в качеството му на Продавач и Купувача, който в съответствие с ОУ и по реда, определен в ОУ, изразява интерес за закупуване на стоки на уебсайта www.protechshop.bg. Тези правни отношения между Продавача и Купувача, произтичащи от покупката, доставката на стоките и претенциите за дефекти на стоките, се уреждат от разпоредбите на съответното законодателство на Словашката република, по-специално от Гражданския кодекс на Словашката република и Търговския кодекс на Словашката република, в зависимост от тяхното съдържание и страните по покупката. Тези ОУ уреждат и задълженията на страните до момента на сключване на договора за покупко-продажба въз основа на регистрацията на лицето на купувача. Взаимните отношения на Продавача и Купувача се уреждат и от Процедурата за подаване на жалби в онлайн магазина www.protechshop.bg (наричана по-долу "Процедура за подаване на жалби"), посочена в точка 5. от ОУ.

Параграф 4
Договор за покупко-продажба означава договор между Продавача и Купувача, чийто предмет е покупката на стоки, представени на www.protechshop.bg, сключен съгласно член 2 и следващите ОУ.

Параграф 5
Разпоредбите на ОУ и на закона, уреждащ правата на потребителя, не се прилагат за Купувач, който не е потребител съгласно Закон № 250/2007 Сб. или който купува стоки с цел стопанска дейност, а не за лично потребление. Това лице не се ползва с правата на потребител съгласно приложимото законодателство. Отговорността за недостатъци на стоките и взаимните отношения между Продавача и Купувача, който не е потребител, в този случай се уреждат от разпоредбите на Търговския кодекс на Словашката република.

Параграф 6
Стоките, представени в портала за пазаруване (освен ако в заглавието или описанието на продукта не е посочено ясно друго), принадлежат към категорията "хоби". Данните за стоките, представени на портала за пазаруване (по-специално наличност, цена, наличност, размер, форма, модел, цвят), не се актуализират от продавача онлайн по всяко време. Тези данни за стоките може да не са винаги пълни, верни и идентични с действителното положение в портала за пазаруване. Показаното до дадена стока в портала за пазаруване "наличност" не може да се тълкува като срок за доставка на стоката от страна на продавача. Посочената наличност на стоките е само ориентировъчна, необвързваща оценка на очакваното време, за което продавачът ще разпродаде наличните стоки. Не е възможно Стоките да бъдат показани предварително на Купувача, невинаги е възможно да се приемат и изпълнят поръчки и да се извърши доставката им, ако е необходимо чрез трета страна. Стоките, продавани чрез портала за пазаруване, винаги са ограничени от текущата наличност на Продавача и повторното поръчване и/или доставка на стоки след тяхното разпродаване не е възможно, дори и чрез друго лице. В определени случаи Продавачът няма да може да достави Продуктите или еквивалентни на тях продукти или да организира доставката да бъде извършена от друг Продавач на тази цена, в срок и в количество, които са разумни по отношение на Продукта, степента на рекламиране на Продукта и цената, по-специално ако е настъпил изключителен случай съгласно член 2.15 от ОУ. Купувачът винаги трябва да бъде информиран по подходящ начин за всеки такъв извънреден случай - невъзможност за доставка на стоките, като в случай на сключен договор всяка от страните има право да се откаже от договора. Някои продукти могат да бъдат произведени в няколко модификации - най-типичната от тях винаги е показана на снимката. Въпреки това качеството, основните характеристики и общият характер на продукта (както е посочено в описанието) остават непроменени.

Параграф 7
Потребител е физическо лице, което купува стоки или услуги и не действа в рамките на своята стопанска дейност, професия или занятие, когато сключва и изпълнява потребителски договор. Продавач е физическо или юридическо лице, което при сключването и изпълнението на потребителски договор действа в рамките на своята стопанска дейност или професия, или лице, което действа от тяхно име или за тяхна сметка. Доставчик означава физическо или юридическо лице, което пряко или чрез други предприемачи е доставило на продавача стоки и чиито действия не засягат характеристиките на стоките. Магазин означава онлайн магазин, управляван от Продавача и представен от набор от уебсайтове и приложения за електронна търговия на определен интернет домейн.

Член II.
Поръчка на стоки / договор за продажба / действия за сключване на договора



Параграф 1
Покупката на стоки се извършва чрез издаване и изпращане на поръчка от Купувача в портала за пазаруване на Продавача, като поръчката на Купувача трябва да бъде съгласувана (приета) от Продавача в съответствие с ОУ, в противен случай договорните отношения няма да възникнат. Ако поръчката е приета от Продавача в съответствие с ОУ, Продавачът доставя поръчаните стоки в рамките на срока за доставка съгласно член 4.1 от ОУ. Преди Купувачът да изпрати поръчката, той се уведомява и му се предоставя информация на портала за пазаруване и в ОУ съгласно специалните разпоредби, по-специално съгласно член 3 от Закон № 102/2014 Сб. С натискането на съответното квадратче преди изпращането на поръчката в портала Купувачът потвърждава, че се е запознал с настоящите Общи условия, че ги е прочел, разбира съдържанието им и се съгласява с тях в тяхната цялост.

Параграф 2
За да може да пазарува активно в портала за пазаруване или да участва в промоционалните и състезателните дейности на Продавача, Купувачът трябва да се регистрира на www.protechshop.bg в зоната за регистрация на портала. Регистрацията на Купувача може да бъде направена преди или по време на процеса на избор. Лицето, което попълва регистрационната форма, е длъжно да попълни данните съгласно задължителните полета на регистрационната форма. С попълването на регистрационния формуляр Купувачът едновременно дава съгласието си за обработване на неговите лични и други данни в съответствие с член 7 и ОУ. Купувачът е длъжен незабавно да актуализира тези данни в портала в случай на промяна при изпращане на поръчката, тъй като тяхната коректност, истинност и навременност влияят върху доставката на стоки на Купувача. Задължителните полета на регистрационната форма са отбелязани със "*". Купувачът е длъжен да предостави правилна, пълна и вярна информация. Неизпълнението на горните задължения от страна на Купувача се тълкува в негова вреда. Успешният процес на регистрация завършва с присвояване на име и парола за достъп, като не се изпраща специален имейл. Купувачът е длъжен да съхранява името и паролата за достъп, генерирани в процеса на регистрация, на сигурно място и да ги защитава така, че да не може да се злоупотребява с тях.

Параграф 3
Купувачът разглежда и избира стоките в съответствие с продуктовите категории, изброени в лявото продуктово меню, или чрез кликване върху показаните стоки. За стоките Купувачът избира детайлите съгласно публикуваната информация за поръчка и кликва върху бутона "Добави в количката", за да добави стоките към своята поръчка. Ако купувачът е завършил процеса на избор на стоките, той кликва върху бутона "Поръчай". В противен случай той има право да се върне към процеса на избор на стоки, като кликне върху бутона "Продължи пазаруването".

Параграф 4
Процесът на създаване на поръчка на купувача се състои от 4 стъпки: а) избор на стоки и кликване върху бутона "Поръчай", б) избор на начин на плащане, доставка и цена на доставката, в) потвърждаване на поръчката, г) изпращане на поръчката.

Параграф 5
Във всяка от тези стъпки купувачът следва навигационните инструкции и всяка от тези стъпки обикновено завършва с кликване върху бутона "Продължи". Купувачът е длъжен да предостави пълна, вярна и точна информация, необходима за правилната доставка на стоките. Купувачът е длъжен да провери точността на избраните данни и информация в процеса на поръчване на стоките, преди те да бъдат окончателно изпратени на Продавача.

Параграф 6
Прилагането на всякакви други условия на Купувача, посочени в поръчката, друг документ, съобщение или електронна поща на Купувача, които биха били в противоречие с настоящите ОУ, е изрично изключено.

Параграф 7
Поръчката на Купувача се счита за изпратена, ако е предадена на Продавача и ако съдържа всички необходими данни - наименование на поръчаните стоки, тяхното количество, цена, адрес за доставка и фактуриране, електронна поща и телефон за връзка с Купувача. След изпращане на поръчката, тя ще бъде обработена и на електронната ви поща ще бъде изпратено потвърждение за получаването на поръчката от Продавача. Ако е необходимо, на предоставения адрес на електронна поща ще бъде изпратена допълнителна информация относно вашата поръчка.

Параграф 8
Преди да изпрати поръчка на Продавача, Купувачът винаги е длъжен да кликне и да потвърди, че е прочел и е съгласен с приложимите ОУ на Продавача, като ги счита за част от договорните отношения между Продавача и Купувача. Процесът на изпълнение и изпращане на поръчка от страна на Купувача не може да бъде завършен без това действие. На всяка поръчка се присвоява регистрационен номер. При комуникация с Продавача и при извършване на плащане Купувачът посочва и номера на поръчката.

Параграф 9
Купувачът изпраща поръчката на Продавача чрез портала за пазаруване. Тази поръчка е предложението на Купувача за сключване на договор за покупко-продажба при условията на настоящите ОУ. Поръчката е предназначена за приемане от страна на Продавача в срок от 15 дни от получаването ѝ от Продавача. С изпращането на поръчката до Продавача чрез портала за пазаруване Купувачът изразява волята си да бъде обвързан с поръчката си през посочения период, да закупи и приеме избраната от него стока на покупната цена, в съответствие с условията на ОУ, при условие че тя бъде приета от Продавача. При получаване на поръчката Продавачът незабавно потвърждава поръчката на Купувача по електронен път, т.е. информира Купувача за получаването и включването на поръчката на Купувача в системата на Продавача. Електронното потвърждаване на поръчката не представлява приемане на поръчката от страна на Продавача съгласно член 2 от ОУ и не води до сключване на частичен договор за покупко-продажба.

Параграф 10
Въз основа на споразумението между страните и в съответствие с ОУ договорът за покупко-продажба между страните е сключен, ако Продавачът потвърди поръчката на Купувача и същевременно я приеме (т.е. се съгласява с поръчката) чрез специално електронно писмо или съобщение, адресирано до Купувача в рамките на горепосочения срок от 15 дни от получаването на поръчката, в съответствие с процедурата, определена в настоящите ОУ. Продавачът изпълнява приемането на поръчката на Купувача чрез изпращане на електронно съобщение или съобщение до Купувача. В електронното съобщение на Продавача за приемане на поръчката ще бъде посочен фактът на приемане на поръчката на Купувача, който ще се изразява в това, че поръчката е "потвърдена", и, когато е приложимо, фактът на изпращане на стоките (наричан по-долу за целите на ОУ "приемане на поръчката"). Приемането на поръчката представлява договор за продажба между страните. Въз основа на споразумението между страните и настоящите ОУ, Продавачът е длъжен да изпълни приетата поръчка в рамките на срока съгласно член 4.1 от ОУ.

Параграф 11
Купувачът може да оттегли поръчката чрез електронно писмо, изпратено до Продавача, при условие че това оттегляне е достигнало до Продавача преди Продавачът да е извършил приемането на поръчката в съответствие с процедурата, определена в ОУ. Изтичането на срока за приемане на поръчката (приемане на поръчката ) от страна на Продавача без нейното приемане автоматично анулира поръчката. Поръчката се анулира и в други случаи съгласно ОУ.

Параграф 12
Промяна в поръчката/условията: ако Продавачът не е в състояние да се съгласи - приеме поръчката на Купувача в нейната цялост (напр. 1 от 4-те артикула няма да е наличен) или ако Продавачът предложи да я промени или да промени условията на доставка по други причини, Купувачът ще бъде информиран за това по електронна поща или по друг подходящ начин. В същото време купувачът ще бъде помолен да се съгласи или да не се съгласи с промяната. Купувачът е длъжен да се съгласи или да не се съгласи в срок от 2 дни от датата на уведомяване за предложената промяна. През този период наличните артикули от поръчката на купувача ще бъдат запазени за него. Едва след приемането (одобрението) от страна на Продавача на предложената от Купувача промяна в поръчката се установяват договорните отношения между страните. Ако Купувачът не се съгласи с промяната в рамките на горепосочения срок по посочения начин, поръчката на Купувача се счита за анулирана изцяло и предложението на Продавача за промяна се счита за неприето от Купувача след изтичането на горепосочения срок.

Параграф 13
Договорът за продажба между Продавача и Купувача се сключва с приемането от страна на Продавача на поръчката на Купувача или с приемането от страна на Купувача на промяната в поръчката, предложена от Продавача и изпълнена от Купувача. Договорът за покупко-продажба поражда задължението на Продавача да предаде предмета на покупката на Купувача и да изпълни задълженията по ОУ. Купувачът е длъжен да приеме предмета на покупката от сключения договор, да заплати на Продавача договорената цена за него и да изпълни задълженията по договора и ОУ. Продавачът е длъжен да изпълни приетата поръчка в срока по чл. 4.1 от ОУ.

Параграф 14
В особени случаи и преди да изпрати потвърждението, Продавачът си запазва правото да поиска от Купувача да предостави допълнителни необходими документи, данни или да провери верността на личните данни, адреса на електронната поща или телефонния номер на Купувача. В зависимост от естеството на поръчката на Купувача, Продавачът винаги има право да поиска от Купувача да предостави допълнително разрешение за поръчката или самоличността на Купувача по подходящ начин, например писмено, по електронна поща, SMS или по телефона. Ако Купувачът не направи допълнителното упълномощаване по начина и в срока, поискани от Продавача, поръчката (преди приемането) или договорът за продажба (след приемането) се анулира от самото начало с изтичането на този срок.

Параграф 15
Купувачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба в съответствие с ОУ и закона в случай на изчерпване на наличностите, липса на стока или ако Продавачът не е в състояние да достави стоката на Купувача в уговорения срок, или по причини на непреодолима сила или възникване на извънредно обстоятелство. Ако Продавачът не е в състояние да достави стоките на Купувача на цената, посочена в поръчката, поради горепосочените причини и уведоми Купувача за това преди обвързващото приемане на поръчката, Продавачът не е длъжен да приеме предложението на Купувача за сключване на договора за покупко-продажба. Ако Купувачът вече е платил покупната цена, тя се възстановява на Купувача в съответствие със закона и ОУ. Продавачът има право също така едностранно да се откаже от договора и/или да не достави стоките на Купувача, ако установи, че е предоставена невярна, непълна или непълна информация относно Купувача, лицето, което поема стоките, или ако съществува риск от нанасяне на вреди на Продавача в резултат на поведението на лицето, с което Продавачът е общувал (напр. измама).

Параграф 16
Купувачът има право едностранно да се откаже от договора в периода между сключването на договора и доставката на стоките. Възможностите на Купувача за отказ от договора след получаването на стоките са посочени в ОУ и в закона. Към ОУ са приложени и Указания за упражняване на правото на отказ на потребителя, както и Образец на формуляр за отказ на потребителя. Тези документи могат да бъдат изтеглени от купувача, като необходимите връзки са предоставени в края на настоящите ОУ. При сключването на договора Продавачът предоставя на Потребителя Инструкциите за упражняване на правото на отказ на Потребителя, както и Примерния формуляр за отказ на Потребителя от договора при доставката на стоките.

Параграф 17
Нито Купувачът, нито Продавачът имат право да прехвърлят на трето лице вземане, произтичащо от взаимни отношения. Преди изпращането на поръчката Купувачът има право да извърши действията и да използва техническите средства, описани в раздели 2 и 3 от настоящите ОУ, за да сключи договора, да открие или отстрани технически дефекти.

Параграф 18
Ако поради изчерпване на складовите наличности или липса на стоки Продавачът не е в състояние да достави стоките на Купувача в срока, уговорен в Договора за покупко-продажба или посочен в настоящите Общи условия, Продавачът е длъжен да предложи алтернативно изпълнение или възможност на Купувача да се откаже от Договора за покупко-продажба или да анулира поръчката, ако Договорът за покупко-продажба все още не е сключен. Купувачът може да се откаже от договора за покупко-продажба или да анулира поръчката, като изпрати електронно съобщение. Ако Продавачът не е в състояние да достави стоките на Купувача на цената, посочена в поръчката, поради причините, посочени по-горе, и уведоми Купувача за този факт преди обвързващото приемане на поръчката, Продавачът не е длъжен да приеме предложението на Купувача за сключване на договора за покупко-продажба. Ако Купувачът вече е платил покупната цена или част от нея, Продавачът възстановява вече платената покупна цена или част от нея в срок от 14 дни от датата на получаване на електронното съобщение за отказ от договора за покупка или за анулиране на поръчката на Купувача по същия начин, който Купувачът е използвал при плащането си, освен ако с Купувача не е договорен друг начин на възстановяване на сумата, без да се налагат допълнителни разходи за Купувача. Ако Купувачът не приеме алтернативното изпълнение, предложено от Продавача, или не се откаже от договора за покупка в разумен срок, Продавачът има право да се откаже от договора за покупка и ако Купувачът вече е платил покупната цена или част от нея, Продавачът е длъжен да възстанови вече платената покупна цена или част от нея в срок от 14 дни от датата на връчване на отказа от договора за покупка на Купувача.



Член III.
Покупна цена и условия на плащане



Параграф 1
Купувачът се задължава да заплати на Продавача покупната цена и цената за транспорт на стоките съгласно приетата от Продавача поръчка (сключения договор). При създаването на поръчката тези позиции се посочват и общо (сума от цената на стоките и транспортната цена). Цената на стоките в портала е посочена с включен ДДС, освен ако не е посочено, че това е цена без ДДС. При доставката на стоки и услуги се начислява ДДС в съответствие със закона.

Параграф 2
Цената на стоките не включва банковите такси за плащане на цената на стоките, разходите за транспортиране на стоките, разходите за наложен платеж, разходите за доставка на закупените стоки в съответствие с т. 4. от ОУ, разходите за използване на електронни средства за комуникация. Тези такси и разходи се заплащат от Купувача, освен ако по-долу не е посочено друго. При плащане от чужбина Купувачът като платец е длъжен да поеме таксите на своята банка и други такси, по-специално тези на кореспондентските банки. Цената на продаденото електрическо оборудване включва такса за рециклиране за покриване на разходите за екологосъобразно рециклиране на електрическото оборудване в края на неговия живот.

Параграф 3
Купувачът и Продавачът имат право да анулират поръчката (съответно до изпращането на стоките). Да се откажат от договора за покупко-продажба, ако Продавачът не е в състояние да изпълни задълженията си по договора за покупко-продажба поради разпродажба на складови наличности, липса на наличност на стоките или ако производителят, вносителят или доставчикът на стоките, договорени в договора за покупко-продажба, е преустановил производството или е направил такива значителни промени, които биха направили невъзможно за Продавача да изпълни задълженията си по договора за покупка, или по причини на непреодолима сила, или ако, след като е положил всички разумни усилия, които могат да бъдат справедливо изискани от него, той не е в състояние да достави Стоките на Клиента в срока, посочен в настоящите Общи условия, или на цената, посочена в настоящата поръчка. Всички промоции са валидни до изчерпване на количествата, освен ако не е посочено друго за конкретни стоки.

Параграф 4
Начинът на плащане на покупната цена, разходите за транспорт на стоките (начинът на плащане се избира от Купувача в процеса на поръчване на стоките в портала за пазаруване и се посочва в поръчката с количествено изражение на разходите):

наложен платеж (cash on delivery) - цената на покупката и разходите за наложен платеж и транспорт на стоката се посочват в количката за пазаруване в процеса на поръчване на стоката,
депозит в брой по сметка на Продавача - цената на покупката и разходите за доставка на стоката се посочват в количката за пазаруване при поръчване на стоката,
чрез безкасово плащане по сметка на Продавача в момента на създаване на поръчката или след приемане на поръчката - цената на покупката и разходите за доставка се посочват в количката за пазаруване при поръчване на стоката.
чрез потребителски кредит на вноски - повече информация тук:
https://www.quatro.sk/ako-nakupovat
При плащането като основание трябва да се въведе номерът на поръчката на Купувача. Неправилно посоченият от Купувача номер на поръчка по време на плащането води до неправилно отчитане на покупната цена, като Купувачът носи всички рискове, свързани с това, и е в забава на задължението си за плащане.

Параграф 5
Падеж на покупната цена:
При избор на безкасово плащане или плащане в брой чрез депозит по сметка на Продавача: Купувачът заплаща покупната цена на Продавача не по-късно от 2 дни от датата на сключване на Договора и преди получаване на стоката по начина, посочен в член 3 на ОУ; Купувачът има право да плати още при издаването и изпращането на поръчката до Продавача с това, че плащането се възприема като авансово плащане на покупната цена и разходите за транспорт на стоките, но Купувачът е посъветван да плати едва след приемането на поръчката от Продавача (сключването на договора),
За наложен платеж: Купувачът е длъжен да плати на Продавача покупната цена и разходите за транспорт най-късно при доставката на стоките на Купувача.

Параграф 6
Банковите такси за плащането на покупната цена и транспортните разходи от Купувача се уреждат с договора между Купувача и банката на Купувача. Купувачът се уведомява, че информацията за транспортните разходи на стоките е ясно посочена в процеса на поръчване и зависи от избора на превозвач/услуга за доставка и начина на доставка. Разходите за използване на електронни средства за комуникация се уреждат от договора между Купувача и неговия доставчик на интернет услуги или неговия доставчик на електронни комуникационни услуги, в зависимост от случая.

Параграф 7
Продавачът издава и предоставя фактура на Купувача в съответствие с приложимото законодателство на Словашката република. С изпращането на поръчка Купувачът се съгласява, че фактурата ще бъде изпратена заедно със стоките или ще бъде предоставена на Купувача по електронен път. Фактурата се изпраща заедно със стоките, като фактурата е и товарителницата и гаранционната карта, освен ако не е доставена отделна гаранционна карта.

Параграф 8
Отказът от сключения договор се извършва в съответствие със закона и ОУ. Ако покупната цена е била платена преди сключването на договора и договорът не бъде сключен дори в рамките на 14 дни от получаването на поръчката на купувача, покупната цена се възстановява на купувача незабавно. Възстановяването на покупната цена се извършва по сметката, от която е получено плащането, или по друг начин, договорен между страните. В случай на съмнение, преди да възстанови платената цена, Продавачът има право да поиска от Купувача да докаже, че е собственик на сметката и/или легитимността на получаването на средствата. Ако Продавачът е длъжен да възстанови на Купувача платената цена и Стоките вече са доставени на Купувача, Продавачът възстановява на Купувача платената цена при връщането на Стоките на Продавача.



Член IV.
Доставка на стоките и срокове за доставка



Параграф 1
Продавачът доставя Стоките на Купувача в срок от 30 дни от датата, на която е сключен договорът между Продавача и Купувача по реда, определен в настоящите ОУ. Продавачът доставя стоките на Купувача на адреса, посочен от Купувача при подаване на поръчката, и изключително на лицето, посочено като Купувач, или осигурява приемането на стоките от лице, упълномощено от Купувача да ги приеме в негово отсъствие. Поради тази причина е от съществено значение Купувачът да посочи правилно своите идентификационни данни при поръчката на стоките и данните за доставка на стоките. Лицето, извършващо доставката, има право да се увери и да провери при лицето, което приема доставката, чрез подходящи средства дали това лице е купувачът и дали е упълномощено да приеме стоките. Ако обстоятелствата го налагат, продавачът и купувачът могат да се споразумеят за удължаване на срока за доставка или за заместващо изпълнение със същото качество и цена. Цената на доставката на стоките е посочена в кошницата по време на процеса на поръчка.

Параграф 2
Доставката на стоките на Купувача е възможна само ако са платени покупната цена и цената на доставените стоки. В противен случай Продавачът или превозвачът/доставчикът има право да не достави стоките и Продавачът не е в забава за доставката. Купувачът е длъжен надлежно да приеме стоките от превозвача/доставчика в рамките на приетата от Продавача поръчка. С получаването на стоките на уговореното място правото на собственост върху стоките преминава върху Купувача. Купувач, който не отговаря на определението за потребител, посочено в чл. 2, буква а) от Закон № 250/2007 Сб. за защита на потребителите, както е изменен, придобива правото на собственост върху стоките само след пълното заплащане на пълната покупна цена на стоките.

Параграф 3
Начинът на доставка на стоките се избира от Купувача на портала за пазаруване, в процеса на поръчване на стоките от предложените от продавача опции. По принцип е възможна доставка на стоките от спедиторска фирма или от пощенска фирма, като цената на транспорта се посочва в поръчката.

Параграф 4
В определени случаи Продавачът има право да промени избрания от Купувача начин на транспортиране на стоките с друг предложен начин на транспортиране преди приемането на поръчката. В този случай Купувачът ще бъде уведомен за това в писмена форма, ще му бъде предложена промяна в поръчката, условията на договора съгласно член 2 от ОУ и ще бъде информиран за промяната в транспортните разходи. Промяната в транспортните разходи поради промяна в начина на транспортиране няма да бъде в ущърб на купувача.

Параграф 5
Купувачът се уведомява, че Продавачът има право да достави Стоките и чрез няколко отделни доставки, при условие че цената на превоза се прилага и за тези отделни доставки, както ако поръчката е била приета (т.е. за няколко превоза се начислява цената само на един превоз).

Параграф 6
Продавачът, транспортната компания или куриерската служба имат право да съобщят на Купувача за доставката на стоките чрез електронна поща, текстово съобщение или друга подходяща форма (напр. по телефона). Купувачът се съгласява, че Продавачът ще предостави следните данни за Купувача на транспортната/спедиторската фирма или на службата за доставка. Купувачът трябва да бъде открит на адреса, предоставен от него в момента на нотифицираната доставка на стоките.

Параграф 7
При получаване на стоките Купувачът трябва да докаже самоличността си пред превозвача чрез валидни документи за самоличност (лична карта или паспорт). Тези документи трябва да показват самоличността на купувача и разрешението за получаване на стоките. В противен случай стоките не могат да бъдат предадени от продавача/превозвача.

Параграф 8
Продавачът има право едностранно и по своя преценка вътрешно да определи стойността на поръчката, при която Купувачът не заплаща транспортните разходи за стоките. Фактът на плащане или неплащане на цената на превоза от страна на Купувача се отразява в поръчката на www.protechshop.bg. Продавачът има право едностранно да променя и модифицира стойността на поръчката (сключения договор), за която Купувачът не заплаща цената на превоза, без да е необходимо да посочва промяната в настоящите ОУ. Тази промяна не се отразява на сключените договори.

Параграф 9
Купувачът има право да прегледа пратката, т.е. стоките, както и тяхната опаковка, веднага след доставката в присъствието на представител на Продавача. В случай че се установи наличието на дефект на стоката и/или ако пратката е непълна (по-малък брой стоки или липсващи поръчани стоки), представителят на Продавача, по искане на Купувача, съставя Протокол за щети, в който се посочва степента и естеството на дефекта на стоката, чиято точност се потвърждава от Купувача. Въз основа на така съставения и предаден на Продавача протокол, Купувачът може впоследствие да откаже да приеме доставените дефектни стоки или да потвърди доставката на дефектните стоки и впоследствие, в съответствие с настоящите Общи условия, да предяви рекламация за дефекти на стоките от Продавача или от посочено от него лице. В случай че Купувачът откаже да приеме доставените дефектни стоки, всички разумно направени разходи за връщане на стоките на Продавача са за сметка на Продавача. Ако пратката е непълна или ако се касае за явен дефект, който Купувачът е могъл да открие чрез преглед на пратката при доставката на стоките и за който Купувачът не е уведомил представителя на Продавача в съответствие с горепосочената точка от настоящите Условия за рекламации и рекламации, последващи рекламации от този вид се приемат само ако Купувачът докаже, че стоките са имали претендираните дефекти още при получаването им от Купувача.

Параграф 10
Продавачът ще информира незабавно Купувача за невъзможността за доставка на стоките в случаи на непреодолима сила или причини, за които Продавачът или превозвачът/доставчикът не носят отговорност. В този случай Продавачът предлага или предоставя на Потребителя алтернативно изпълнение и процедира съгласно Общите търговски условия и закона.


Член V.

Гаранция, условия за рекламация и процедура за подаване на жалби

Параграф 1
Тези разпоредби не се прилагат за Купувач, който не е потребител, и/или за лица, закупуващи стоки за цели, различни от лична употреба на физически лица; в този случай отговорността за дефекти на стоките се урежда от разпоредбите на раздел §422 и сл. Търговския кодекс. Продавачът разглежда жалбите на потребителите в съответствие със законодателството на Словакия, по-специално Закон № 250/2007 Сб., изменен, Гражданския кодекс на Словакия и приложимото законодателство.

Параграф 2
Общата продължителност на гаранционния период за всички стоки в съответствие със законодателството на Словакия обикновено е 24 месеца, освен ако законодателството на Словакия не предвижда по-кратък период за определени видове стоки. Гаранционният период започва да тече от датата на получаване на стоките от Купувача. Продавачът носи отговорност пред Купувача-потребител за дефекти на стоките съгласно член 623 от Гражданския кодекс.

Параграф 3
Продължителността на гаранционния срок се определя от законодателството на Словакия. Ако върху продаденият артикул, неговата опаковка или инструкциите, приложени към него, имат маркиран срок на годност, гаранционният период няма да изтече преди изтичането на този срок.

Параграф 4
Гаранцията не покрива дефекти и щети, причинени от: нормалното износване, действия на Купувача или на трето лице, след като Купувачът е приел стоката, непрофесионално, небрежно боравене, прекомерно натоварване, механични повреди или износване, използване на стоката в противоречие с инструкциите им за употреба или предназначение или неспазване на правилата за употреба, поддръжка или съхранение, природни бедствия, непрофесионален или неправилен монтаж, инсталация или съхранение, както и в следствие от неуспешно извършване на редовна поддръжка и сервизни прегледи (ако те са определени съгласно ръководството за употреба). Гаранцията също отпада, когато артикулът е бил разглобен или манипулиран.

Параграф 5

Ако Купувачът желае да предяви рекламация или да се откаже от договора, той/тя трябва да подготви копие от доказателството за покупка (фактура, която служи и като гаранционна карта). Да попълни формуляра за рекламация или формуляра за отказ от договора и да го приложи заедно с доказателството за покупка към опакованите стоки. Следващите инструкции ще ви помогнат да действате:

1. Изберете дали искате да се откажете от договора или да предявите рекламация за стоките.
2. Ако пратката ви е под 50 кг, попълнете всички необходими данни и куриер ще дойде да вземе пратката, след като приключите с регистрацията на случая. Ако пратката ви е над 50 кг, при създаването на случай изберете опцията "Ще организирам сам доставката" и след като регистрирате случая, се свържете с нашия отдел за клиентска поддръжка, за да обсъдите следващите стъпки.
3. След като попълните необходимите данни, натиснете бутона Създаване на случай.
4. След като случаят бъде създаден, ще бъде генериран доклад, който ще пристигне в имейл пощенската ви кутия с допълнителни инструкции.

Ако имате някакви въпроси или се нуждаете от допълнителна помощ, моля, не се колебайте да се свържете с нас.
Ние сме тук за вас и с удоволствие ще ви помогнем.:

 

 

Параграф 6
Купувачът трябва да приложи четливо копие на документа, удостоверяващ покупката на стоката (фактурата, която служи като гаранционна карта), и известието за рекламация с описание на дефекта на рекламираните стоки. Стоките трябва да бъдат доставени в чисто състояние и с аксесоарите, доставени заедно със тях. Не е възможно разглеждане и обработка на жалба без представяне или доказване, че стоките са закупени от Продавача и че са в рамките на гаранционния период.

Параграф 7
Продавачът обработва жалбите на потребителите в съответствие със законодателството на Словакия, по-специално Закон № 250/2007 Сб. с изменен, Гражданския кодекс на Словакия и приложимото законодателство. Ако дефектът може да бъде отстранен, Купувачът има право да изиска отстраняването му безплатно, навременно и правилно. Продавачът е длъжен да отстрани дефекта без излишно забавяне. Вместо това, Продавачът може да разреши жалбата, като замени артикула, освен ако отстраняването на дефекта не налага несъразмерни разходи за Продавача спрямо цената на стоката или тежестта на дефекта. Продавачът винаги може да разреши жалбата чрез замяна на стоката вместо чрез отстраняване на дефекта, ако това не причинява сериозни неудобства на Купувача. Ако е налице дефект, който не може да бъде отстранен и който не позволява стоката да бъде използвана правилно като стока без недостатъци, Купувачът има право да поиска замяна на стоката или да се откаже от договора. Същите права важат за Купувача, ако дефектът е поправим, но ако Купувачът не може да използва артикула правилно поради повторната поява на дефекта след ремонта или поради по-голям брой дефекти. Ако са налице други неотстраними дефекти, Купувачът има право на разумна отстъпка от цената на артикула.

 

 

Параграф 8
Продавачът уведомява Купувача за начина на разглеждане на рекламацията незабавно, в по-сложни случаи в срок от 3 дни от началото на процедурата по рекламация, а в обосновани случаи, по-специално ако се изисква сложна техническа оценка на състоянието на стоките, не по-късно от 30 дни от датата на започване на процедурата по рекламация. След като определи начина на разглеждане на рекламацията, Продавачът или определеното от него лице разглеждат рекламацията незабавно; в обосновани случаи рекламацията може да бъде разгледана и по-късно. Разглеждането на рекламацията обаче не може да отнеме повече от 30 дни от датата на подаване на рекламацията. След изтичането на срока за разглеждане на рекламацията потребителят има право да се откаже от договора или да поиска замяна на стоките с нови. След приключване на процедурата по рекламация, както и по искане на Продавача, Купувачът е длъжен да приеме от Продавача рекламираната стока в срок от 15 дни, ако рекламацията е била уредена чрез поправка, отстъпка, замяна на стоката (нова стока) или отхвърляне на рекламацията. Потребителските рекламации и предложения могат да бъдат адресирани до адреса на седалището на Продавача.

Параграф 9
Ако Купувачът не влезе във владение на стоките дори в рамките на 30 дни след уреждане на рекламацията или в рамките на 30 дни от датата на повторната доставка на стоките на Купувача, или не влезе във владение на стоките в същия срок, след като Продавачът е изпратил уведомление след приключване на процедурата по рекламация на посочения от Купувача адрес за контакт, Продавачът има право, в съответствие със закона, да поиска от Купувача такса за изпълнение в размер на 0,50 евро за всеки ден съхранение.

Параграф 10
Ако потребителят е предявил рекламация за даден продукт през първите 12 месеца от покупката, Продавачът може да отхвърли рекламацията само въз основа на професионална оценка; независимо от резултата от професионалната оценка, от потребителя не може да се изисква да заплати разходите за професионалната оценка или други разходи, свързани с професионалната оценка.

Параграф 11
Когато потребителят е предявил рекламация за продукт след изтичане на 12 месеца от датата на покупката и Продавачът я е отхвърлил, лицето, което е удовлетворило рекламацията, посочва в документа за удовлетворяване на рекламацията на кого потребителят може да изпрати продукта за експертна оценка. Ако продуктът е изпратен на посоченото лице за експертна оценка, разходите за експертната оценка, както и всички други разходи, разумно направени във връзка с нея, се поемат от Продавача, независимо от резултата от експертната оценка. Ако потребителят докаже, че експертната оценка установява, че Продавачът е отговорен за дефекта, потребителят може да предяви претенцията си отново; гаранционният срок не изтича, докато се извършва експертната оценка. Продавачът трябва да възстанови на потребителя в срок от 14 дни от датата на повторната претенция всички разходи, направени за професионалната оценка, както и всички свързани с нея разумно направени разходи. Повторно предявената рекламация не може да бъде отхвърлена.

Параграф 12
Продавачът информира Купувача за резултата от рекламацията незабавно след приключване на процедурата по рекламация по телефона или по електронна поща, като на Купувача се предоставя доказателство за рекламацията заедно със стоката или по електронна поща. Продавачът е длъжен да издаде на Купувача писмен документ в подходяща форма най-късно в срок от 30 дни от датата на рекламацията, например по електронна поща, лично или чрез доставчик на пощенски, куриерски или куриерски услуги, за начина на определяне на рекламацията и за уреждането ѝ.



Член VI.
Връщане на стоки - отказ от договора


Параграф 1

Инструкции относно правото на Купувача да се откаже от договора / упражняване на правото на отказ от договора.
Купувачът има право да се откаже от договора, без да посочва причина, в срок от 14 дни от получаването на стоките. Срокът за отказ от договора изтича 14 дни след датата, на която Купувачът или посочено от него трето лице, с изключение на превозвача, получи стоките.
Ако артикулите в поръчката се доставят поотделно, срокът за отказ от договора изтича 14 дни след датата, на която Купувачът или посочено от него трето лице, с изключение на превозвача, получи стоките, които са били доставени последни. Когато упражнява правото си на отказ от договора, Купувачът трябва да информира Продавача за решението си да се откаже от този договор чрез недвусмислено изявление (чрез регистрация в системата за отказ от договора, която е посочена по-долу)

Срокът за отказ от договора се запазва, ако Купувачът изпрати уведомление за упражняване на правото на отказ от договора, преди да е изтекъл срокът за отказ от договора. Допълнителни условия са регламентирани в Закон № 102/2014 Сб. При отказ от договора Продавачът възстановява пълния размер на плащането на Купувача. Продавачът връща плащането на Купувача без неоправдано забавяне най-късно в рамките на 14 дни от датата, на която е получил уведомлението на Купувача за отказ от този договор, както и закупените стоки съгласно поръчката. Плащането на закупените стоки ще бъде извършено на Купувача едва след като върнатите стоки бъдат доставени обратно на адреса на Продавача.
Ако Купувачът желае да се откаже от договора, той трябва да подготви копие от доказателството за покупка - Фактура и попълнен Формуляр за отказ.
Куриер ще дойде да вземе стоките. Следното ръководство ще ви помогне да действате:
1. Изберете опцията Отказ.
2. Ако пратката ви е до 50 кг, попълнете всички необходими данни и куриер ще дойде да вземе пратката, след като завършите регистрацията на случая. Ако пратката ви е над 50 кг, изберете опцията "Сам ще организирам доставката си" при създаването на случая и след като регистрирате случая, се свържете с нашия отдел за обслужване на клиенти, за да уговорите следващите стъпки.
3. След като попълните необходимите данни, натиснете Създаване на случай.
4. След като случаят бъде създаден, ще бъде генериран доклад, който ще пристигне във вашата електронна пощенска кутия с
допълнителни инструкции.
Ако имате някакви въпроси или се нуждаете от допълнителна помощ, моля, не се колебайте да се свържете с нас. Ние сме тук за вас и ще се радваме да ви помогнем.



Параграф 2
В случай на връщане на повредени, използвани или износени стоки или стоки без придружаващи документи и аксесоари, Продавачът има право да претендира за обезщетение или други правни претенции към Купувача в рамките на гражданскоправни процедури (с изключение на стоки, върнати поради доказани гаранционни дефекти).

Параграф 3
По споразумение между Продавача и Купувача и в съответствие с настоящите ОУ, Купувачът няма право да се откаже от договора за продажба без да посочва причина в някой от следните случаи: а) продажба на стоки, затворени в защитна опаковка, които не са подходящи за връщане по здравословни или хигиенни причини и чиято защитна опаковка е била повредена след доставката. (б) продажба на стоки, които поради своето естество могат да бъдат неразривно смесени с други стоки след доставката.

Параграф 4
В случай на нарушение на условията за отказ от договора или за надлежно връщане на стоките, Продавачът има право да поиска от Купувача обезщетение за понесените от него вреди съгласно съответното законодателство.

Параграф 5
Задължението на Купувача съгласно настоящите Общи условия е да приеме поръчаните стоки и да ги заплати. Ако Купувачът не приеме стоката на посоченото от него място и/или в рамките на предварително договорения между куриера и Купувача срок, без предварително писмено да се откаже от договора, Продавачът има право да претендира за обезщетение за вреди в размер на действителните разходи за неуспешен опит за доставка на поръчката

Параграф 6
Освен ако не е уговорено друго между Продавача и Купувача, Купувачът няма право да се откаже от договор, чийто предмет е продажба на стоки, изработени по специални изисквания на потребителя, стоки по поръчка или стоки, предназначени специално за един потребител.



Член VII.
Алтернативно решаване на спорове

Ако потребителят не е удовлетворен от начина, по който Продавачът е разгледал жалбата му, или смята, че Продавачът е нарушил правата му, потребителят има право да се обърне към Продавача с искане за обезщетение. Ако Продавачът отговори отрицателно на искането на потребителя по предходното изречение или не отговори на такова искане в рамките на 30 дни от датата на изпращането му от потребителя, потребителят има право да подаде молба за започване на алтернативно решаване на спора съгласно разпоредбите на чл. 12 от Закон № 391/2015 Сб. за алтернативно решаване на потребителски спорове и за изменение и допълнение на някои закони. Компетентният орган за алтернативно решаване на потребителски спорове с Продавача е Словашката търговска инспекция https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi или друго компетентно упълномощено юридическо лице, вписано в списъка на субектите за алтернативно решаване на спорове, поддържан от Министерството на икономиката на Словашката република (списъкът е достъпен на адрес http://www.mhsr.sk/). Потребителят има право да избере един от следните субекти за алтернативно разрешаване на спорове. Това не засяга възможността за обръщане към съда. Потребителят може да използва платформата за онлайн решаване на спорове, която е достъпна на адрес
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Член VIII.
Лични данни и тяхната защита

8.1 Страните се съгласяват, че за целите на правилната обработка и доставка на поръчката Купувачът, ако е физическо лице, е длъжен да уведоми Продавача в поръчката за своето име и фамилия, адрес на постоянно местоживеене, включително пощенски код, телефонен номер и адрес на електронна поща.
8.2 Страните се съгласяват, че с цел надлежна обработка и доставка на поръчката, ако Купувачът е юридическо лице, той е длъжен да уведоми Продавача в поръчката за своето наименование, адрес на управление, включително пощенски код, ДДС номер (ако е присвоен), телефонен номер и адрес на електронна поща.
8.3 Купувачът, който се е регистрирал в рамките на онлайн магазина, може по всяко време да проверява и променя предоставените лични данни, както и да анулира регистрацията си, като влезе в сайта за електронна търговия в раздел "Регистрация".
8.4 С настоящото Продавачът уведомява Купувача, че съгласно член 6, параграф 1, буква б) от Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните), (наричан по-долу "Регламента"), Продавачът, в качеството си на оператор на информационната система ще обработва личните данни на Купувача в процеса на сключване на Договора за покупко-продажба без съгласието на Купувача като субект на данни, тъй като обработването на личните данни на Купувача ще се извършва от Продавача в рамките на преддоговорните отношения с Купувача и обработването на личните данни на Купувача е необходимо за изпълнението на Договора за покупко-продажба, в който Купувачът действа като една от страните по договора.
8.5 Съгласно член 6, параграф 1, буква е) от Регламента, след доставката на поръчаните стоки или услуги на Купувача, на основание легитимен интерес, Продавачът може да обработва личните данни на Купувача и за целите на директния маркетинг и да изпраща информация за нови продукти, отстъпки и промоции на предлаганите стоки или услуги на адреса на електронната поща на Купувача.
8.6 Продавачът се задължава да обработва и разполага с личните данни на Купувача в съответствие с приложимото законодателство на Словашката република.
8.7 Продавачът декларира, че в съответствие с член 5, параграф 1, букви а) и б) от Регламента ще събира личните данни на Купувача единствено за целите, посочени в настоящите Общи условия.
8.8 Продавачът декларира, че винаги ще събира личните данни на Купувача поотделно на подходящо правно основание за цели, различни от посочените в настоящите Общи условия за продажба и рекламации, и ще гарантира, че тези лични данни се обработват и използват само по начин, който е подходящ за целта, за която са събрани, и няма да бъдат обединявани с лични данни, събрани за друга цел или за целите на изпълнението на Договора за покупко-продажба.
8.9 Преди да направи поръчка, Купувачът ще бъде помолен да потвърди, като постави отметка в квадратчето преди да направи поръчката, че Продавачът е уведомил Купувача по достатъчен, разбираем и недвусмислен начин, за следното:
(а) своите идентификационни данни, както е посочено в член 1 от настоящите Общи условия за продажба и рекламации, доказващи самоличността на Продавача,
б) данните за контакт с Продавача или отговорното лице на Продавача,
в) целта на обработката на личните данни, която е сключването на договора за покупко-продажба между Продавача и Купувача, и правното основание за обработката на личните данни,
г) че Купувачът е длъжен да предостави исканите лични данни за целите на сключването на договора за покупко-продажба и правилното обработване и доставка на поръчката,
д) ако обработването се основава на член 6, параграф 1, буква е) от Регламента, че законният интерес, преследван от Продавача, е директен маркетинг,
е) идентификационните данни на третата страна, която е дружеството, доставящо поръчаните стоки на купувача, или идентификационните данни на други получатели или категории получатели на лични данни, ако има такива,
ж) срокът на съхранение на личните данни или критериите за определянето му,
8.10. Продавачът декларира, че ще обработва личните данни в съответствие с добрите нрави и ще действа по начин, който не противоречи или заобикаля Регламента или други общоприложими закони.
8.11 В съответствие с Регламента Продавачът предоставя следната информация на Купувача, чиито данни обработва:
(а) самоличността и данните за контакт на Продавача и, когато е приложимо, на неговия представител,
б) данните за контакт на отговорното лице, ако има такова,
в) целите, за които се обработват личните данни, и правното основание за обработването,
г) когато обработването се основава на член 6, параграф 1, буква е), законните интереси, преследвани от продавача или третата страна,
д) получателите или категориите получатели на личните данни, ако има такива,
е) когато е приложимо, информация, че продавачът възнамерява да предаде личните данни на трета държава или международна организация,
ж) периода на съхранение на личните данни или критериите за определянето му,
(з) информация за съществуването на правото да поискат от продавача достъп до личните си данни и правото на коригиране или изтриване, или ограничаване на обработването, или правото на възражение срещу обработването, както и правото на преносимост на данните,
и) правото да подадат жалба до надзорен орган,
(й) информация за това дали предоставянето на лични данни е законово или договорно изискване или изискване, необходимо за сключването на договор, дали купувачът е задължен да предостави лични данни, както и за възможните последици от непредоставянето на такива данни,
к) наличието на автоматизирано вземане на решения, включително профилиране;
Купувачът има право да получи от Продавача копие от личните данни, които се обработват, както и да получи цялата горепосочена информация. За всички допълнителни копия, поискани от Купувача, Продавачът може да начисли такса, равна на административните разходи за изготвяне на копието.
8.12 Ако Купувачът упражни правото си по точка 7.11 в писмена форма или по електронен път и от съдържанието на искането му е видно, че упражнява правото си по точка 7.11, искането се счита за направено съгласно настоящия регламент.
8.13. Купувачът има право да възрази срещу обработването на личните му данни от Продавача, които той счита, че се обработват или ще бъдат обработвани за целите на директния маркетинг, включително профилиране, доколкото то е свързано с такъв директен маркетинг. Ако Купувачът възрази срещу такова обработване, Продавачът прекратява обработването на личните данни за целите на директния маркетинг от датата на получаване на такова възражение от Продавача и личните данни на съответния Купувач повече няма да бъдат обработвани за такива цели и няма да бъдат обработвани за такива цели.
8.14. Ако Купувачът подозира, че неговите/нейните лични данни се обработват незаконно, той/тя може да подаде жалба до Службата за защита на личните данни на Словашката република. Ако купувачът няма пълна правоспособност, правата му могат да бъдат упражнени от неговия законен представител.
8.15. Продавачът предприема подходящи мерки, за да предостави на купувача цялата информация, посочена в точка 7.11, в кратка, прозрачна, разбираема и леснодостъпна форма, ясно и просто формулирана. Продавачът предоставя информацията по електронен път или, в съответствие с Регламента, по друг начин, който може да бъде договорен с Купувача.
8.16 Продавачът предоставя на Купувача информация за действията, предприети въз основа на искането на Купувача, без неоправдано забавяне и във всеки случай в рамките на един месец от получаването на искането.
8.17. С настоящото Продавачът уведомява Купувача, че по силата на изпълнението на сключения договор обработването на личните данни на Купувача предполага, че личните данни на Купувача ще бъдат разкрити и предоставени на следните трети страни или групи получатели:

DPDgroup International Services GmbH & Co. KG
Wailandstr. 1,
63741 Ашафенбург,
Германия
ID: D4102V_HRA3340

Direct Parcel Distribution SK s.r.o.
На летище 5
821 04 Братислава
Словакия
ID: 35 834 498

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.,
Budča 1039, 962 33 Budča
Словакия
ID:36624942

SmartSelling a.s.
Netroufalky, 625 00 Bohunice,
ID: 29210372
Чешка република
Дружеството е вписано в Търговския регистър на Окръжен съд Бърно, раздел Б, вх. 7559


Член IX.
Заключителни разпоредби

9.1 Продавачът има право да съхранява и архивира взаимната документация и Договора в електронен вид заедно със съответните Общи условия за срок от 5 години. Архивираният договор не е достъпен за Купувача. За сключването на договора се предлага словашкият език. Купувачът има право да възпроизвежда съществените елементи на договора в електронна форма в съответствие със закона. Договорът се сключва за периода до уреждане на задълженията на страните по договора или за периода до момента на прекратяването му в съответствие с договора, ОУ и законовите разпоредби. Минималният срок на изпълнение на задълженията на потребителя-купувач по договора се определя от законодателството на Словашката република, ОУ и договора.

9.2 При доставка на електронни съобщения, адресирани до Купувача, ако Продавачът не получи съобщение за грешка относно невъзможността за доставка на съобщението (електронна поща или SMS съобщение) на предоставения електронен адрес или телефонен номер на Купувача (мобилен телефон), съобщението (електронна поща или SMS съобщение) се счита за доставено на следващия ден след изпращането му, освен ако не е предвидено друго в императивни разпоредби. Пратката се счита за доставена и ако получателят откаже да я приеме или ако получателят по своя вина или бездействие не я приеме. В такъв случай тя се счита за доставена след изтичане на срока за съхранение в пощенската служба, определен от подателя, и след връщане на пратката на подателя, за което подателят трябва да представи доказателство за неповредена пратка. Известия, доставени чрез куриерска служба (Slovenská pošta, Geis, GLS), се считат за доставени в момента на получаването им от договарящата страна. Ако връчването чрез куриерска служба е неуспешно, за момент на връчване се счита третият ден след първия опит за връчване, като опитът за връчване се удостоверява с декларация на куриерската служба.

9.3 Ако някоя от разпоредбите на ОУ и/или на Договора се окаже недействителна или неефективна, тази недействителност или неефективност не води до недействителност или неефективност на останалите разпоредби на Договора/ОУ. В такъв случай страните се задължават незабавно да заменят тази недействителна или неефективна разпоредба с нова, така че да се запази целта, преследвана от съответната недействителна или неефективна разпоредба към момента на нейното приемане или сключването на този договор, в зависимост от случая.

9.4 Инспекторатът на Словашката търговска инспекция със седалище в Банска Бистрица има право да контролира дейността на Продавача.
9.5 Приложимото материално и процесуално право е правото на Словашката република. Всички спорове, произтичащи от или във връзка с ОУ, Договора, включително спорове, произтичащи от доставката на стоките, се разглеждат и решават изключително от съдилищата на Словашката република съгласно правото на Словашката република.

9.6 ОУ са валидни и задължителни от датата на публикуването им на уебсайта на Продавача, като могат да бъдат разгледани и в седалището на Продавача. Продавачът си запазва правото по своя преценка да ги отменя, променя, изменя или заменя с нови, при условие че за сключените договори се прилагат ОУП, които са в сила към момента на сключване на договора за покупко-продажба. С регистрацията си, както и с изпращането на поръчката и с натискането на бутона за съгласие с текста на ОУ на www.protechshop.at в края на процеса на поръчка, Купувачът потвърждава, че му е предоставена информация за правото на купувача да се откаже от договора съгласно чл. 3, ал. 1, буква з) от Закон № 102/2014 г, че е прочел и се съгласява с ОУ, Процедурата за подаване на рекламации (член 5), като ги счита за част от договорните отношения.

ОУ в този текст са публикувани и валидни от 1 октомври 2019 г. и се прилагат за поръчки, доставени чрез портала за пазаруване след тази дата.